Продукція видавництва
Основним напрямком роботи видавництва є видання праць, присвячених науковому обґрунтуванню та навчально-методичному забезпеченню освіти стійкого розвитку. Колектив авторів проводить експериментальне дослідження теоретичних розвідок та навчально-методичного забезпечення дошкілля, загальноосвітньої школи (1–11 кл.) та вищої школи. Досліджуються педагогічні, психологічні, соціальні, здоров'язбережувальні аспекти навчального середовища освіти стійкого розвитку, зокрема такі її невід'ємні характеристики, як:
- життєствердний образ світу учнів;
- його основа – екологічний образ природи;
- невід'ємність навчального процесу від дослідження учнями свого етносоціоприродного довкілля;
- формування здатності учнів оперувати базовими закономірностями природи, суспільства та довкілля як умова набуття компетентності з освітніх галузей «Природознавство» і «Суспільствознавство»;
- створення умов для усвідомлення молодими громадянами національної спадщини, зокрема через втілення в підручниках і посібниках «плану» навчання Г. Сковороди: «Пізнай природу, пізнай свій народ, пізнай себе»;
- батьківська віра, звичаї і традиції етносу усвідомлюються учнями без принуки, на підсвідомому рівні завдяки системі уроків серед природи, що їх методичні посібники для вчителів рекомендують по можливості проводити в народні свята;
- посібники для учнів, написані за участі психологів-психотерапевтів, дають можливість учням вже в молодшому шкільному віці відкривати «закон» свого здоров'я;
- законослухняні громадяни виховуються завдяки законопідставному змісту освіти.
На книгах видавництва «Довкілля-К» можна побачити один з містких символів української етнічної картини світу.
Цей символ запозичений із роботи учениці 7 класу ЗОШ № 37 м. Полтави. Завдання полягало в тому, щоб створити модель світу на основі елементів знань про довкілля, а в центрі цієї моделі зобразити те, що є осердям образу світу, що якнайточніше символізує його. У центрі свого образу світу дівчинка намалювала лебедя. Свій вибір символу вона пояснила так: «Вважаю, що світ тримається на збереженні, на симетрії, на вічній любові й вічній вірності».
Таку філософію вічності світу розробила дівчинка, зводячи до цілісності елементи знань на основі загальних закономірностей природи (збереження, спрямованості самочинних процесів до рівноважного стану, періодичності процесів у природі). У слов'янських народів лебідь здавна був символом любові, вірності та краси. Саме ці духовні вартості, що лежать в основі народнопоетичної картини світу українців, і становлять ціннісне підґрунтя освітньої системи «Довкілля».
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |