ДО СПІВСТАВЛЕННЯ МОДЕЛІ ОСР "ДОВКІЛЛЯ" І STEM-ОСВІТИ
Модель освіти сталого розвитку «Довкілля» (1990-2015)
Витоки:
Етнопедагогіка, звичаєве коло
Думки і вчення стародавніх мислителів
Праці: Коменського Я.А., Сковороди Г.С., Монтеня М., Дьюї Дж., Ушинського К.Д., Остроградського М.В., Вернадського В.І., Подолинського С.А., Каптєрєва П.Ф., Леонтьєва О.М., Піаже Ж., Смирнова С.Д., Гадамера Х.-Г., Фрома Е., Поповича М.В., Кримського С.Б.,…
Мета моделі та параметри її досягнення
Метою моделі є формування цілісної свідомості людини, яка здатна брати на себе відповідальність за своє майбутнє і майбутнє свого довкілля, Батьківщини;
• формування життєствердного національного образу світу учнів як умови життєствердної моделі світу суспільства, природовідповідно високих рівнів інтелекту, наукового мислення його представників як громадян конкурентоздатної держави.
Досягнення мети досліджувалося за параметрами:
• наявність в учнів життєствердного національного образу світу; рівні цілісності знань, рівні розвитку наукового мислення;
• вербальний, невербальний, загальний інтелект;
• мотивація навчання;
• зміна індексу соціальної зрілості від класу до класу;
• вплив природничо-наукової компетентності учнів на успішність з математики та іноземної мови.
Відображено в десятках монографій, наукових збірників, захищених дисертацій з педагогіки і психології (www.dovkillya.org.ua).
До порівняння моделі і STEM-освіти
Презентація у повному обсязі (клікабельно)